środa, 3 września 2014

*272



Obrazkowy tutorial jak krok po kroku pracuję na ilustracji w photoshopie.

Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości.. nie wiecie gdzie coś znaleźć..to w zakładce komentarze, można pytać :)

ZACZYNAMY :)


1. Otwieram skan ilustracji, który złożyłam z dwóch plików. Rysuję na A3..a skaner łapie format A4. W wyniku łączenia powstaje widoczny ślad, który będę korygowała.


2. Zawsze duplikuję warstwę, by mieć możliwość powrotu do oryginału gdy coś mi nie wyjdzie. Klikam Ctrl+J - w ten sposób duplikujemy aktywną warstwę. Następnie wybieram tryb mieszania: Pomnóż, ilustracja poprzez nałożenie się warstw zrobiła się bardziej nasycona i wyszły wszystkie brudki na kartce - wymażemy je ;-)


3.Nie lubię ciepłych tonacji, dlatego klikam Obraz > Dopasowania > Barwa/Nasycenie i zjeżdżam suwaczkiem do zera przy opcji nasycenie. Tutaj należy dostosować wartość indywidualnie do ilustracji.


4. Kolejna rzecz to rozjaśnienie - Obraz > Dopasowanie > Jasność/Kontrast - wedle uznania :)


5. Teraz koryguję widoczną kreskę po łączeniu, używam do tego stempla, na klawiaturze wybieram (S), klikając z wciśniętym Alt'em w jakieś miejsce tła pobieram próbkę warstwy/koloru, która posłuży mi do zamalowania śladu.


6. Otwieram plik ze swetrem, kopiujemy go i wklejamy na ilustrację dopasowując proporcje do postaci - polecam znaleźć taki na jasnym tle, bo unikniemy retuszu. W trybach mieszania wybieram Pomnóż 100% i w tym miejscu zmniejszam jego nasycenie, nieco przyciemniam (opcje z punktu 3 i 4)


7. Teraz włosy, tworzę nową warstwę..w palecie wybieram jasną szarość i ustawiam tryb mieszania na Ściemnianie liniowe. Zamalowuję obszar włosów.


8. Następny krok to Usta - nowa warstwa, kolor jasny róż i tryb mieszania Pomnóż, na tej samej warstwie zmieniłam kolor i zrobiłam pieprzyka i drobne piegi - kolor szary.



9. Oczy - to nowa warstwa z trybem mieszania Nakładka 100 %, pędzel ustawiam na kolor biały i maluję bliczki w oku.


10. Kolejna warstwa to tęczówka - kolor niebieski na trybie mieszania pomnóż lub ściemnianie liniowe.


11. W trakcie pracy może okazać się, że kadr jest zbyt ciasny. Koryguję to klikając: Obraz > Rozmiar obszaru roboczego i zwiększam ilustrację o 1 cm w górę. Biały pasek muszę zastemplować.

Cienie tworzę pod sam koniec. Tworzymy nową warstwę, wybieramy z palety szary, ustawiamy tryb mieszania na Pomnóż lub Ściemnianie. Ja zazwyczaj dodaję cień pod nosem..w oczodołach, pod rzuchwą i na włosach.


12. Aby wzbogacić nieco smutne tło lub spersonalizować osobę, którą rysuję wrzucam na nowej wartswie pattern, tryb mieszania Łagodne światło, jednak nie w każdym momencie będzie odpowiedni więc zazwyczaj robię to metodą prób i błędów i znajduję taki jaki najbardziej mi odpowiada.. wymazuję pattern z twarzy i swetra.


13. Ostatnią rzeczą, którą często stosuję jest usunięcie czerni z ilustracji. Klikam Obraz > Dopasowania > Kolor selektywny > z listy wybieram czarny i przesuwam suwaczki do uzyskania pożądanego efektu.
14. Gotowe :-)

8 komentarzy:

Unknown pisze...

Przejrzałam to miejsce... I jest mi tak miło na sercu. Kojarzyłam Twoje prace, ale nie wiedziałam kim jest osoba, która je tworzy. Jest mi miło znajdować miejsca utalentowanych ludzi i widzieć, że da się... że da się tak żyć i być szczęśliwym, że robi się to, co się kocha i potrafi... Wiadomo, że niektóre zlecenia odbiegają od naszych upodobań, ale nadal jest to wykorzystywanie swoich umiejętności i zdolności w pracy...
Uwielbiam Twój styl i prostotę.
P.S. Masz uroczą aparycję ;)

Pozdrawiam jesiennie! ( tak! jesiennie, bo już czuć w powietrzu i to wielka radość )

dominika śliwka pisze...

Ojej..ale mi miło :))) a przy okazji, zazdroszczę umiejętności szydełkowania!
dziękuję

Unknown pisze...

To nie jest wcale aż takie trudne :) Ja nauczyłam się jakieś pół roku temu? I na drutach i na szydełku... Nadal się uczę, choć latem nie da się do tego usiąść :D Po prostu nie ma nastroju na siedzenie we włóczce. Ale za to są akwarele :D

Podziwiam Cię i trzymam kciuki.

rejka pisze...

ładnie przygryzione usta :)

rejka pisze...

i co tu dużo rzec- dobra jesteś w te klocki :)

slovvianka pisze...

jestem z Ciebie dumna

dominika śliwka pisze...

szumowska: może spróbuję.. mam kilak rzeczy do zrobienia na jesień..także dopisuję: szydełko :)

rejko: dziękuję

slovvianko: <3

Unknown pisze...

NA TAKI POST CZEKAŁAM! Dziękuje!:) Na prawdę świetny blog, bardzo lubię czytać co piszesz i ciesze się, ze znowu dodajesz często wpisy!:) Na pewno dużo mi dał i sporo wykorzystam. Super!:):)